Titulní obrázek


Budoucí Ford S-MAX bude čtyřkolka

Automobilka Ford zdokonalí ve své příští generaci velmi polupární model Ford S-MAX. Dostane totiž volitelný pohon všech čtyř kol.

Současný S-MAX, tedy zakladatel podkategorie velkých MPV, která myslí i na svého řidiče, si i v nejsilnějších motorizacích musí vystačit s pohonem předních kol. Pohon 4x4 je vyžadován zákazníky, kteří v něm spatřují jakousi pojistku pro případ nenadálé nesjízdnosti, popřípadě od něj očekávají jistější jízdní vlastnosti. Pro automobilku je pak taková položka výbavy na přání vítaným přilepšením. Zákazníci S-MAXu většinou přešli k Fordu od jiných značek včetně těch prémiových a mnozí objednávají svá auta v nejvyšším stupni výbavy s mnoha příplatkovými položkami.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Současná platforma evropských Fordů segmentu CD, kterou s S-MAXem sdílí i Mondeo a Galaxy, se zástavbou jakéhokoli pohonu všech kol od začátku nepočítala. Nová globální platforma, na které se nejdříve představí nové Mondeo, je na tom jinak. Distribuci točivého momentu bude zajišťovat osvědčená elektromagnetická spojka Haldex čtvrté generace, a to včetně systému eLSD, zajišťujícího přesměrovávání síly motoru na vnější hnané kolo.

Stejné řešení používá Opel v Insignii. V tomto okamžiku není zřejmé, zda Ford nabídne čtyřkolku i pro větší Galaxy, ani to, s jakými motorizacemi a převodovkami ji hodlá v S-MAXu kombinovat. Automobilka nicméně zveřejnila, že v případě Mondea se bude jednat o „vybrané vznětové motory“. Přeplňované zážehové EcoBoosty se tedy budou dodávat výhradně s předním pohonem.