Titulní obrázek


Ford B-Max dostane nový přeplňovaný tříválec 1,0 EcoBoost

Odpovědí na downsizing v podobě 1,2 TSI od Volkswagen Group bude u Fordu přeplňovaný tříválec.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Pod obchodní značkou 1,0 EcoBoost nabídne rovný litr zdvihového objemu rozděleného do tří válců, turbodmychadlo a přímé vstřikování. Moderní tříválcový agregát nahradí stávající atmosférické čtyřválce v nejmenších Fordech. Podle dostupných informací půjde o vůbec první sériově vyráběný zážehový tříválec s přímým vstřikováním a přeplňováním. Motivací je samozřejmě snížení spotřeby paliva a emisí. Cílem konstruktérů je zaměřit se především na tepelnou účinnost motoru. Prvního nasazení se dočká příští rok v kompaktním MPV Ford B-Max. Model, který se bude vyrábět v Rumunsku, v portfoliu Fordu nahradí u nás velmi úspěšný Fusion. B-Max ale samozřejmě nebude jedinou aplikací motoru 1,0 EcoBoost. Postupně se objeví v dalších modelech – s nasazením ve Fiestě a malém Ka můžeme téměř s jistotou počítat.