Titulní obrázek


Rozjíždí se výroba Fordu C-MAXu s tříválcem 1,0 EcoBoost

Americká automobilka Ford začala konečně vyrábět modely C-Max a Grand C-Max s tříválcovým motorem 1,0 EcoBoost pod kapotou. MPV budou mít k dispozici dvě výkonné verze tohoto přeplňovaného agregátu, který se může pochlubit výkonem 73 kW a 92 kW. Výroba probíhá v továrně ve Valencii.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

V obou případech má C-Max s tímto motorem dosáhnout kombinované spotřeby 5,1 litru paliva na 100 kilometrů a vypouštět 117 gramů CO2 na ujetý kilometr. Grand C-Max na tom nebude o moc hůře – v kombinovaném cyklu má spotřebovat 5,2 litru benzinu na 100 km, emise CO2 pak mají činit 119 g/km. Motor už ocenila odborná veřejnost, když získal ocenění Mezinárodní motor roku 2012, podle Fordu si jej oblíbili také zákazníci.

Jednotka kombinuje přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů. Sedmimístný Grand C-Max bude unikátní v tom, že tak velký automobil bude poháněn tak malým motorem. Vedle motoru rozšíří příplatkovou výbavu pro obě MPV multimediální systém SYNC. Připlatit si bude možné také za systém udržování auta v jízdním pruhu nebo za varování o opuštění jízdního pruhu.

Už nyní je 1,0 EcoBoost možné objednávat pro Focus a B-Max. Tento tříválec však bude brzy nabízen také pro modernizovanou Fiestu, novou generaci Mondea a malé SUV EcoSport. Ford předpokládá, že do roku 2015 bude více než polovina jeho aut prodaných v Evropě poháněna motorem z rodiny EcoBoost. Vedle litrového tříválce se s tímto označením prodávají také čtyřválce o objemu 1,6 litru a 2,0 litru.