Titulní obrázek


V USA již nebudete moci sešlápnout plyn a brzdu zároveň

Ve spojených státech již nepůjde sešlápnout plyn a brzdu zároveň. NHTSA totiž přišla s myšlenkou aktualizace stávajících bezpečnostních předpisů. Přibýt by měl požadavek na tzv. Brake-Throttle Override.

Tedy možnost sešlápnout brzdy a zastavit vůz i při sešlápnutém plynovém pedálu. K tomuto požadavku vedly poměrně početné nehody, kdy se řidiči zasekl plynový pedál například pod kobereček a on neměl jak zastavit. Návrh počítá se zavedením tohoto požadavku nejdříve v září roku 2014 a měl by se týkat vozidel s hmotností do 4.536 kg. Náklady by podle NHTSA měly být minimální, neboť se bude jednat hlavně o změnu v softwaru.

V případě, že bude Brake-Throttle Override schválen, má být při současném sešlápnutí pedálu akcelerátoru i brzdy odpojen plynový pedál, který přestane ovládat motor a ten začne pracovat ve volnoběžných otáčkách, zatímco řidič bude moci zastavit. Některé automobily již tento systém obsahují. Toyota ho do svých vozů montuje od roku 2011, GM ho plánuje na konci roku 2012. Ford implantoval systém do vozů na sklonku modelové řady 2010 a obsahují ho téměř všechny od té doby vyrobené vozy.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Tuto pojistku mají i všechny benzínové vozy Chrysler Group prodávané ve Spojených státech. Agentura podala podobný návrh už roku 2002, ale pro nevyzkoušenost požadovaného systému byl návrh zamítnut. Nyní, kdy již podobné systémy fungují snad nadešel správný čas.