Titulní obrázek


Ford chce s Figem ovládnout svět

Automobilka Ford se inspirovala úspěchem indického modelu Figo a pracuje na novém malém a levném autě pro celý svět. Figo už automobilka vyváží do padesáti zemí, nový model má oslovit ještě víc trhů.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Malý model Figo si v poslední době vede v Indii nebývale dobře. Za prvních pět měsíců letošního roku vystřelily jeho prodeje meziročně o 71 procent. Kromě zvýšeného zájmu na indickém trhu se na úspěchu podílí i export.

Momentálně vyváží Ford z Indie asi čtvrtinu produkce figa, auto se prodává na dalších padesáti trzích. Mezi nejvýznamnější patří Jihoafrická republika a Mexiko. Nový malý model chce Ford prodávat v ještě větším množství na více trzích. Kromě asijsko-pacifického regionu, Afriky a Jižní Ameriky tak budoucí model zamíří i do Evropy.

Detaily o připravovaném voze zatím nejsou známy. Ford pouze pro Financial Times uvedl, že automobilka se díky figu naučila některé důležité zásady pro levnou výrobu vozů. Samotné figo vychází z fiesty předchozí generace, novinka bude pravděpodobně používat trochu vylepšenou techniku.

Automobilka také uvedla představu o ceně vozu. Auto má spadat do nejpopulárnější cenové kategorie v Indii. Tu představují auta s cenou pod 8 500 dolarů, tedy méně než zhruba 150 000 korun. Tyto vozy tvoří v Indii víc než dvě třetiny trhu. Evropské specifikace globálního malého modelu budou pochopitelně o něco dražší kvůli dovozu, clům a možná i lepší výbavě. Cena by ale určitě neměla překročit hranici 200 000 korun, aby se vůz dostatečně odlišil od dospělejší fiesty.