Titulní obrázek


Litrový tříválec trhá rekordy

Jako držitel prestižní ceny International Engine Of The Year 2012 se ukázal nejlepší litrový tříválec. Zvítězil i v anketě o nějlepší motor a objemové kategorie. Dostupný byl však prozatím jen ve voze Focus. I zde překonával světové rekordy. Může se pochlubit 16 nej.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Od podzimu bude v nabídce i pro MPV C-Max a jeho delší provedení Grand s posuvným zadním párem dveří. Krátké verzi bude stačit základní naladění turbodmychadlem přeplňované jednotky na 74 kW (100 k). Grand C-Max dostane výkonnější verzi s 92 kW (125 k). Zatímco první varianta průměrně spotřebuje 5,1 l benzinu na 100 km, druhá je v kombinaci jen o 0,1 l žíznivější. Těmto hodnotám odpovídají emise CO2 117, respektive 119 g/km.

Motory se rodí v Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově a jejich produkce musela být dokonce v květnu navýšena. Focus třetí generace, který jej dostal jako první, je totiž s motorem 1,0 EcoBoost velmi úspěšný i obchodně. Je jím poháněný každý čtvrtý v Evropě vyrobený vůz této řady. Ford očekává, že během tří let se rozšíří kompletní řada EcoBoostů do poloviny všech nových aut s modrým oválem ve znaku.

Bavíme se pouze o starém kontinentu. Ale zpět k jeho praktičtějším sourozencům. Češi si nyní již vlastně střední MPV od Fordu budou moci koupit od října. Ceny zatím nejsou známy. Druhé generace C-Maxu bylo vyrobeno od roku 2010 ve španělské Valencii již 200 tisíc kusů, což je také velmi slušné číslo.